Leverans


Kardigan leverar inom Sverige. Vi leverar med DHL och standardleveranstid är då 2-5 dagar.

Om den produkt du önskar köpa är slut i lager kommer vi att kontakta dig så fort som möjligt för nytt leveransdatum. Då har du även möjlighet att häva eller ändra ordern till en liknande produkt.

Om paketet skulle vara skadat redan när du mottar eller hämtar ut det – anmäl det direkt vid uthämtningsstället. Om du däremot upptäcker en skada när du öppnar paketet, kontakta kundservice. Beskriv då skadan, så ersätter vi den med en ny produkt.

Vid felleverans kontakta oss så snabbt som möjligt, och inom 30 dagar från och med att du fått varan. Skicka med kvittot på leveransen i paketet. Vi står för fraktkostnaden.

 

Vid returer/reklamation


Vid reklamation av en använd vara, skicka med en beskrivning av felet eller vad som har hänt. Vi försöker då byta ut varan eller rätta till felet. Reklamationsadressen finns  här. Vid godkänd reklamation kommer vi att ersätta dig med en ny produkt och fraktkostnader som uppstått.

Om du av något skäl vill byta eller lämna tillbaka den produkt du har köpt och fått levererad till dig ska du använda returformuläret och returetiketten som följer med din försändelse. Skicka produkten tillsammans med ifyllt returformulär i lämplig förpackning. Sätt på returetiketten på din försändelse och gå till en DHL Service Point och lämna din returförsändelse, i och med att du använder returetiketten är returfrakten redan betalad och den kostnaden står vi för. Så snart vi mottagit returen bekräftar vi det med ett e-mail till dig. Produkten ska självklart vara oanvänd när den kommer tillbaka till oss, se också våra köpvillkor.